marți, 16 martie 2010

Kybalion

     Din Egipt ne vin invataturile ezoterice fundamentale care au influentat filozofiile tuturor raselor de mai multe mii de ani. Toate tarile s-au imprumutat de la doctrinele sale: India, Persia, Chaldeia, Media, China, Japonia, Siria, vechea Grecie, Roma si alte natiuni vechi au luat parte liber la banchetul cunoasterii pe care Hierofantii si Maistrii tarii lui Isis l-au oferit celor pregatiti sa se impartaseasca din culmea stiintei mistice si oculte dezvaluita de maistrii acestui vechi tinut. In Egipt se afla loja misticilor.
     Prin portile templelor intrau neofiti si plecau adepti, maestri, hierofanti in toate colturile lumii. Printre acestia a fost si Hermes Trismegistul, tatal intelepciunii oculte, fondatorul astrologiei si alchimiei. Detaliile vietii lui s-au pierdut. Mai multe tari isi disputa locul nasterii sale. Epoca sederii sale in Egipt care constituie ultima reincarnare pe aceasta planeta nu ne este cunoscuta actualmente; se fixeaza in primele zile ale celor mai vechi dinastii egiptene, mult timp inainte de Moise. Autori competenti il considera contemporan cu Avraam. Unele traditii iudaice merg pina la a afirma ca Avraam chiar a acumulat de la Hermes o mare parte a cunostintelor sale mistice.
     In anii care au urmat disparitiei sale de pe plan terestru, traditia raporteaza ca el a trait 300 de ani in carne. Egiptenii l-au zeificat si l-au numit Toth. Mai tirziu grecii il socotesc in numarul zeilor lor si il numesc Hermes - zeul intelepciunii.
     Egiptenii i-au cinstit memoria zeci de secole, numindu-l “scriitorul zeilor”, dindu-i vechiul titlu de Trismegist, care inseamna “de trei ori mare”; Marele Marilor; Mai mare decit toti Marii”. In toate tarile vechi, numele lui Hermes Trismegistul era egal cu “Fintina Intelepciunii”. Se foloseste cuvintul hermetic in sensul de “secret, inchis”, in sensul ca nimic nu-i poate scapa.
     Discipolii au pastrat secretul invataturilor nevoind sa dea perle porcilor, preferind sa dea lapte copiilor si carne oamenilor nerozi (nestiutori). Discipolii au fost hermetici de teama de a nu vedea doctrina secreta transformindu-se in credinta religioasa. Vechiul ocultism din India si Persia a degenerat si s-a pierdut in mare parte din cauza ca apostolii sai au devenit preoti. Ei amestecara teologia cu filosofia, avind ca efect pierderea ocultismului pur in mijlocul maselor de superstitii religioase, a cultelor, a credintelor si a zeilor. La fel si in Grecia, Roma, invataturile hermetice ale gnosticilor, ale primilor crestini, care degenereaza sub Constantin, al carui pumn de fier a amestecat filosofia cu teologia, luind scolii crestine ceea ce era esenta, spiritul sau si obligindu-l sa tatoneze mai multe secole, inainte de a regasi vechiul drum al credintei. In sfirsit, totul arata observatorilor atenti ca in al douazecilea secol Biserica lupta pentru a reveni la vechile invataturi mistice. Au fost spirite elevate de initiati care au transmis oral fiecare vis al credintei adevarate. Rareori cind s-a scris. S-a facut aceasta voalat, in termeni de alchimie si de astrologie, astfel ca numai cei care cunosteau cheia puteau intelege corect.
     In primele zile ale antichitatii exista un numar anumit de doctrine secrete fundamentale ce se transmiteau de maestru la urechea elevului si care erau cunoscute sub numele de Kybalion. Sensul exact si semnificatia cuvintului s-a pierdut de mai multe secole. Principiile acesteia nu au fost scrise niciodata. Era o culegere de maxime, axiome si de precepte, care erau complet ininteligibile pentru profani, insa pe care adeptii le intelegeau imediat ce le erau explicate.
     Arta alchimiei hermetice da preponderenta Fortelor Mentale, mai mult decit elementelor materiale, unei transmutatii a unui fel de vibratii mentale, in vibratii de o alta natura, mai mult decit transformarea unui fel de metal in altul. Legenda “pietrei filozofale” capabile sa transforme in aur un metal de rind, nu era decit o alegorie a filozofiei hermetice, bine inteleasa numai de adeptii veritabilului hermetism.
     Sfatuim pe elevii nostri - cum este recomandat in Kybalion - sa studieze invatatura hermetica cu umila atitudine de adept, desi poarta numele de initiat care munceste totdeauna la picioarele lui Hermes Maestrul.
     Mai departe, dam un mare numar de maxime, axiome si precepte ale Kybalionului insotite de explicatii si clarificarile care ni s-au parut necesare pentru a-l face mai usor inteligibil adeptilor modrni, mai ales ca textul original este dinadins scris in termeni obscuri. Maximele originale, axiomele si preceptele Kybalionului sint imprimate in aceasta lucrare in italica; in toate cazurile textul original a fost respectat. Contributia noastra personala este imprimata in caractere obisnuite. Speram ca numerosii elevi carora le oferim aceasta mica lucrare, vor scoate din studiul acestor pagini, tot atita profit cit au scos acei care i-au precedat pe drumul maestriei timp de secole cit s-a scurs de la Hermes Trismegistul.
    Intre cuvintele Kybalionului se gasesc acestea: “sub pasii maestrului, urechile celor care sint pregatiti sa inteleaga doctrina sa, sa se deschida cit mai mari” si”cind urechile elevului sint gata sa asculte, atunci vin buzele pentru a le umple de intelepciune”.
     Cind elevul va fi gata sa primeasca adevarul, atunci ii va veni aceasta carte. Aceasta-i Legea. Principiul hermetic al Cauzei si a Efectului sub aspectul de Lege a Atractiei va uni buzele si urechile, elevul si lucrarea. Asa sa fie!
Filosofia Hermetica - Kybalion



Cele şapte principii hermetice (pe scurt):

Principiul mentalismului: “Totul este spirit iar Universul este mental”.


Principiul corespondentei: “Ceea ce este sus, este ca şi ceea ce este jos iar ceea ce este jos, este ca şi ceea ce este sus”.


Principiul vibratiei: “Nimic nu stă, totul se mişcă, totul vibrează”.


Principiul polaritatii: “Totul este dublu, orice lucru are doi poli, totul are două extreme, asemănătorul şi neasemănătorul au aceeaşi semnificaţie, polii opuşi au o natura identică însă de grade diferite, extremele se ating, toate adevărurile nu sunt decât neadevăruri, toate paradoxurile pot fi conciliate”.


Principiul ritmului: “Totul se scurge înăuntru sau în afara, orice lucru are durata sa, totul evoluează, apoi degenerează, balansul pendulei se manifestă în totul: masura oscilaţiei sale la dreapta este asemănătoare cu masura oscilaţiei de la stânga. Ritmul este constant.”


Principiul cauzei si efectului: “Orice cauză are efectul său şi orice efect are cauza sa, totul se întimplă conform legii. Hazardul este un nume dat unei legi necunoscute. Sunt numeroase planuri ale cauzalităţii, însă nimic nu scapă legii”.


Principiul genului: “Este un gen în toate lucrurile, totul are principiile sale, masculin şi feminin, genul se manifesta pe toate planurile”.

Puteți citi această carte în format electronic AICI.
Puteti cumpăra această carte AICI.

0 Comments: